PROJEKTAS „EPOCHŲ RATU”

2024-ieji jau keturioliktieji projekto ,,Epochų ratu“ metai. Integruotas projektas, vykstantis kiekvienais mokslo metais, jau apsuko didžiulį ratą: keliavome po Antiką, Renesansą, Viduramžius,

Baroką, Klasicizmą, Apšvietą, Romantizmą.  2018 m. projektą skyrėme Lietuvos Nepriklausomybės šimtmečiui, 2019 m. – Vilniaus miesto 696- ajam gimtadieniui, 2020 m. – UNESCO , 2021-aisiais pasigilinome į Užupio gyvenimą, žmones ir jų darbus. 2022 metais buvo nutarta pasidomėti lietuviais, nusipelniusiais savo kraštui ir pagarsėjusiais pasaulyje  išskirtiniais pasiekimais įvairiose mokslo ir kultūros srityse. Pernai, minint Vilniaus 700-ųjų metų gimtadienį,  nuspręsta visą projektą skirti Vilniui pažinti, jo istorijai atminti  ir atrasti tai, ko dar nežinojome. Šių metų projektas skirtas Lietuvos etnografinių regionų pažinimui su gražiu pavadinimu „Margaraštė devynbalsė, bet viena – kas? Lietuva!”

,,Epochų ratu“ –  integruotas  projektas, jungiantis daugelį dėstomų dalykų. Jau nuo rudens dirbo gimnazijos metodinė taryba, kurdama potemes ir  kuo įdomesnes veiklas mokiniams, kad šie noriai įsitrauktų į projektą. Gimnazistams sudarytos visos galimybės atsiskleisti:  išliko ir senosios tradicinės veiklos  (temos pateiktis, filmuko kūrimas, knygos puslapiai). Projekto pavadinime skamba nuostabus žodis „margaraštė“, kuris pasako, kokia mūsų šalis yra įvairi, mišri, nevienoda, graži, puiki, todėl atsirado daugiau naujų veiklų, atspindinčių  regionų kultūrą, pavyzdžiui, tarmė, krašto tradicijos, tradicinė gyvensena, kulinarinis paveldas, dainos, pasakos, tradiciniai dirbiniai ir kt. Projekto metu galima imtis visokių iniciatyvų, leisiančių atsiskleisti mėgstamose srityse. Norisi, kad mokiniai atsiskleistų visapusiškai ir kuo daugiau sužinotų apie mūsų šalies kultūrinį paveldą. Projekto eigą komentuos jaunieji žurnalistai, internetiniame puslapyje kasdien rasime ne tik apžvalginių straipsnių, bet ir gausybę nuotraukų, mokinių kūrybinių darbų.

Šiuo metu  visi 1-2 klasių mokiniai jau pasiskirstė veiklos sritis. Projekto eigoje  mokytojai konsultantai  pristatys numatytas veiklas ir reikalavimus, teiks patarimų kūrybinėms grupėms, kaip rinkti medžiagą ir ją įdomiai perteikti bei pristatyti.

Projektui pasibaigus,  kiekvienais metais jo veikla analizuojama, tobulinama, praplečiama naujomis idėjomis, aptariami  privalumai ir trūkumai.

Šis projektas – tai galimybė atsiskleisti mūsų kūrybiškumui, būdas surasti kiekvienam įdomios veiklos rūšį, tobulinti įvairias kompetencijas: bendravimo, iniciatyvumo, pažinimo, pilietiškumo, mokymosi mokytis, socialinių įgūdžių ir kt. Projektas suvienija mūsų bendruomenę kūrybinei veiklai, sudaro galimybes ugdytis kitokiose erdvėse, ugdo atsakomybės už kolektyvą supratimą.

Sveikinu visus, kūrybingai nusiteikusius daugiau sužinoti apie Lietuvos etnografinius regionus, jų tradicijas, palikimą ir galimybę patirti jų savitumą.  Linkiu ir mokytojams, ir mokiniams entuziazmo ir įkvėpimo, įgyvendinant projektą!

Direktorė Virginija Emilija Navickienė

Komentarai uždrausti.

Sistema: WordPress | Tema: Baskerville 2 | Sukūrė: Anders Noren

Aukštyn ↑